سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، زندگی و درمان است [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :15
بازدید دیروز :16
کل بازدید :169321
تعداد کل یاداشته ها : 336
103/2/14
11:10 ص

باش فقط باش

 


 

همین

 

 

 

نه دست به جیب خواهی شد

 


 

نه وقتت برای من است

 

 

 

فقط باش .....

 


 

هر جا هستی فقط باش تا در هوایت نفسی تازه کنم

 

 

 



http://www.axofile.com/images/mbddd0jdggw058moi26.jpg


  
  

ازشنبه درون خود تلنبار شدیم

 


 

تا آخر پنج شنبه تکرار شدیم

 


 

خیر سرمان منتظر دیداریم

 


 

جمعه شد و لنگ ظهر بیدار شدیم . . .


 

 

 

 

http://uploadtak.com/images/p4183_506141_kLkcFiE9.jpg


  
  

 من «خاطرت» را می خواستم؛



  نه «خاطره ات» را ...!

 

 

 

http://uploadtak.com/images/d1312_hotoSkin_irAutumnNew.jpg


92/1/23::: 4:33 ع
نظر()
  
  

چرا دکمه لباس آقایان سمت راست و خانم ها چپ است؟
چون بیشتر مردم با دست راست کار می کنند به همین سبب دکمه های لباس را سمت راست می دوزند تا افرادی که به اصطلاح راست دست هستند به آسانی بتوانند دکمه های لباس خود را باز کرده یا ببندند
البته این موضوع در مورد لباس های مردانه کاملا صادق است اما بانوان چطور؟
چرا با آنکه بیشتر خانم ها مانند آقایان راست دست هستند دکمه لباسشون سمت چپ دوخته شده است؟
برای پاسخ به این پرسش باید عقربه های زمان را به عقب بچرخانیم و به گذشته های دور برویم
زمانیکه نخستین بار دکمه لباس ساخته شد کالایی لوکس و گرانبها به شمار می رفت و تنها مردمان طبقه مرفه اجتماع استطاعت خرید آن را داشتند. زنان اشرافی در آن زمان هیچگاه لباس خود را شخصا به تن نمی کردند بلکه خدمتکاری داشتند که این کار را برایشان انجام می داد.
چون خدمتکار برای بستن یا گشودن دکمه لباس بانوی خود می بایستی مقابل او قرار می گرفت دوزندگان لباس زنانه معمولا دکمه لباس را در سمتی قرار می دادند که خدمتکار بتواند به راحتی با دست راست خود آنها را باز کرده یا ببندد!
از این رو دکمه لباس زنان را سمت چپ می دوختند.
هر چند امروزه استفاده از دکمه عمومیت یافته و دیگر از آن خدمتکاران کمر باریک خبری نیست با این حال هنوز هم این اصل به قوت خود باقی مانده و دکمه های لباس های زنانه سمت چپ دوخته می شود.


92/1/21::: 1:0 ص
نظر()
  
  

درام فیزیک و فلسفه - (نویسنده: فرشاد نوروزی)
 جبر و اختیار در مثنوی - (نویسنده: دکتر محمد مهدی رکنی)
 در ستایش فراغت - In Praise of Idleness (متن دوزبانه انگلیسی - فارسی) - (نویسنده: برتراند راسل)
 دانلود رایگان کتاب حکمه الاشراق - (نویسنده: شیخ شهید شهاب الدین یحیی سهروردی)
 دانلود رایگان الهیات (دانشنامه علایی) - (نویسنده: شیخ رئیس بو علی سینا)
 عقل و عشق در نظر سهروردی - (نویسنده: جلیل مسعودی فر)
 عصر دلتنگی و انسان از خود بیگانه - (نویسنده: حسین مهدوی صیقلانی)
 زبانی که از بیان خود عاجز است ... - (نویسنده: صلاح الدین بهرامی)
 مولوی و جهان بینی ها - (نویسنده: علامه محمد تقی جعفری)
 روشنفکران اصلاح طلب دینی و مسئله جامعه مدنی - (نویسنده: محسن متقی)
 بحران در روشنفکری دینی - (نویسنده: محمدجواد غلامرضا کاشی)
 سهروردی و مکتب اشراق - (نویسنده: مهدی امین رضوی)
 تهـافت الفلاسفه - (نویسنده: امام محمد غزالی)
 فیلسوفان سیاسی قرن بیستم - (نویسنده: مایکل ایچ لسناف)
 اصول مقدماتی فلسفه - (نویسنده: ژرژ پلیتسر)
 فرمالیس و مارکسیسم (Formalism and Marxism) - (نویسنده: تونی بنت)
 جهان بینی علمی - (نویسنده: برتراند راسل)
 جهانی که من می شناسم - (نویسنده: برتراند راسل)
 نقدی بر فلسفه دین، خدا در فلسفه، هرمنوتیک کتاب و سنت - (نویسنده: علی صفایی حائری)
 علم، توهم و گرایش به شگفتی - (نویسنده: ریچارد داوکینز)
 چرا من مسیحی نیستم؟! - (نویسنده: برتراند راسل)
 برنگیختگان - (نویسنده: جعفر معروفی)
 تحلیلی نو بر پارادوکس راسل و پیوستار - (نویسنده: دکتر فرزاد حمیدی)
 چنین گفت نیچه - (نویسنده: استاد ت . و)
 عقل شناسی و معرفت شناسی در فلسفه اشراق - (نویسنده: نفیسه سادات موسوی نژاد)
 به احترام خداوند - (نویسنده: صلاح الدین بهرامی)
 انسان، مادیگرى و اسلام - (نویسنده: محمّد قطب)
 طرح یک نظریه ی بومی دربار ه ی سکولاریزاسیون - (نویسنده: محمدرضا نیکفر)
 میزان العمل (ترازوی کردار) - (نویسنده: محمد غزالی)
 مشکاه الانور - (نویسنده: محمد غزالی)


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ آنقدر رشیدی که تنت افتاده اطراف تنت پیرهنت افتاده یک ظرف عسل داشت لبت فکر کنم با سنگ زبس که زدنت افتاده از بس به سر و صورت تو سنگ زدند خدشه به عقیق یمنت افتاده سر در بدنت بود که پامال شدی پس دست تو نیست گردنت افتاده برگرد حسین زود حسین برگردانش در خیمه عروس حسنت افتاده